Combaterea stresului

Scris de 

Stresul apare în momentul în care te confrunți cu foarte multe sarcini de îndeplinit și simți ca nu le mai poți face față la timp. Îți sună cunoscut scenariu? Nici nu are cum să îți fie străin la ritmul de viață agitat și suprasolicitant al zilelor noastre.

Stresul este definit în literatura de specialitate ca fiind o stare de tensiune, încordare, deprimare care pornește din incapacitatea sau imposibilitate rezolvării unor sarcini și probleme, fie ele pe plan personal sau profesional.

Fiecare persoană se manifestă altfel la factorii care îi provoacă această stare de stres. Unii se exteriorizează prin agresivitate verbală sau fizică, furie, dependență de televizor, de jocuri de noroc, de internet, sau depresii profunde și lipsa de răspuns la factorii exterior, incapacitatea de a reacționa.

Acest tip de comportament trebuie tratat sau combătut din timp pentru că poate conduce la afecțiuni grave care îți pot afecta activitățile pe toate planurile.

Este important să înveți cum să faci față acestor situații stresante și cum să le previi pentru a-ți menține sănătatea psihică și fizică. Exercițiile fizice regulate și o dietă echilibrată te vor ajuta sa te deconectezi de la problemele cotidiene și să refaci starea organismului tău. Încearcă înotul, plimbările, tenisul, mersul pe bicicletă, orice te face să te simți confortabil. Este bine de știu că este adevărată teoria programului meselor regulate și a celor 7-8 ore de somn, încearcă să le respecți pentru că altfel vei ajunge la epuizare, iar tu ai nevoie sa te bucuri de toate momentele frumoase alături de cei dragi.

Nu uita nici de gândirea pozitivă care are efecte extraordinare asupra ființei umane. Atunci când privești partea bună a lucrurilor sau partea plină a paharului ai șansa să găsești mai ușor rezolvarea problemelor tale. Înconjoară-te de lucruri frumoase care te inspiră și îți dau o stare de bine, astfel dacă întâmpini situații dificile concentrează-te puțin pe ceea ce este frumos în jur și relaxează-ți mintea.

Profită de orice pauză în timpul zile de muncă, respiră adânc și fă câțiva pași pentru a te relaxa și a te îndepărta puțin de sarcinile care trebuie rezolvate, astfel vei avea mai multă putere de concentrare. Găsește-ți timp pentru relaxare, pentru că după o perioadă aglomerată, atât corpul cât și mintea au nevoie de relaxare, ieși în aer liber și plimbă-te, bucură-te de fiecare anotimp.

Încearcă pe cât posibil să-ți variezi activitățile, elimină rutina și plictiseala, făcând ceva creativ, care îți face plăcere. Mergi din când în când la o ședință de masaj sau masează-ți singur fața, abdomentul, mâinile și brațele folosind câteva picături de ulei de levănțică sau ylang ylang.

Dacă treci prin astfel de perioade stresante include în dieta ta ceaiul antistres de la AdNatura, ceai de ginseng, roiniță, mușețel sau tei, deoarece au efect sedativ și relaxant. O altă metodă este o baie caldă sau un duș alternativ cald rece, care ajută la reducerea tensiunii acumulate atât la nivelul organismului cât și al minții.

Bazează-te pe aliatul tău cel mai de preț, natura și achiziționează-ți ce e mai bun din plante, produsele naturiste oferite de AdNatura, pentru a-ți recupera echilibrul fizic și spiritual.  

Articole înrudite

Mai multe din această categorie: « Alergia